lördag 19 juni 2010

Min Härliga Trädgård

Lite synd att publicera bilderna innan blommorna blommar, men jag får försöka förklara vad som finns. Och mer bilder kommar att visas!

Här har vi lite luktärtor och de finaste liljorna i hela trädgården. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på dom, men det är stora vita liljor men en ton av rosa i mitten och doftar ljuvligt.




Här har det varit en sandlåda en gång i tiden. Men jag tyckte de blev snyggare med rabatt. Här finns tovsippa, solbrud, japansk lykta, gullviva, majtrav, krasse, nejlika, tremastarstjärna, strandveronika, kantnepeta, rost rubecia, liljor m,m




Här finns mycket blandat prästkrage, rubecia, tagetes, svart stockros, stenkyndel, blodax, hyacint viva, algerisk sockblomma, sköldpaddsört, malva m,m




Under tiden jag grävde fram min trädgård så hittade jag en gammal betong eller cement säck under allt skräp och se va tjusigt de blev att ha blommor i...




Här är det ett under att något kan växa. för att det är bara ett par gropar med lite jord i. där hade jag min lavendel i vinter och den överlevde. helt otroligt!




Min kryddträdgård med massor av härliga kryddor...




Här har vi temynta tillsammans med ett gäng blommor som jag fått som jag inte har en aning om vad det är så de blir spännande...




Här har vi lite liljor, malva, björnbär riddarsporre m,m

1 kommentar:

  1. Du är så duktig Emma, och ni har det sååå fint hemma hos er <3
    Kram

    SvaraRadera